fredag 17 maj 2013

Robins praktik

Jag arbetar på Svenssons Rörinstallationer Kinna AB, företaget arbetar endast inom rör industrin.
Själva företaget ligger i Kinna men dem har arbeten i Göteborg och andra ställen, där jag fick jobba var i Göteborg på ett Skanska bygge.
Dem arbetsuppgifter jag fick när jag praktiserade där är att hjälpa till kollegorna och jag har fått göra vissa uppgifter själv som inte är för svåra.
Utbildningen är Vvs utbildning följt av 2 års lärlingstid och så ligger det kompliterings utbildning ovanpå.
Det är bara män i hela företaget förutom att det finns en kvinna som jobbar på kontoret.Rörläggare är en oftast bara killar i te.x i min brors skola så finns det bara en enda tjej på hela skolan och han pluggar ju i Vvs.
Detta är ett företag jag skulle kunna jobba med i framtiden och det finns ganska stor risk att jag kommer men eftersom min bror också valde att jobba med detta så vill jag helst ta något annat även om jag alltid tyckt detta är kul. Jag skulle vilja jobba här för att arbetsförhållandena är bra och dem har bra säkerhet om man jobbar på ett bygge med kranar och grävmaskiner, alla som jobbar där är väldigt trevliga och hjälpsamma.
//Robin 8A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar