fredag 17 maj 2013

Philips praktik

Hej jag praoar på Chalmer GK, det är väldigt roligt och skönt nu när det har varit så bra väder. Jag har fått göra olika saker som att fixa bunker, lämna lappar och spela golf. Vi har fått köpa mat i restaurangen några dagar och några dagar blev vi bjudna. Maten i restaurangen har varit väldigt go och dom varierar från dag till dag. Är det något man inte gillar har dom matlådor, korv och mackor. Det var bra att vi lärde oss om ergonomi innan, det kom till nytta när vi fixade bunkern och lämnade lappar. När vi fixade bunkern var det viktigt att tänka på hur man lyfte jorden, sanden mm. När vi lämnade papper i brevlådorna så fick man ganska ont i nacken och vi la papper i 700 brevlådor. Jag tycker att det har varit roligt att praoa på Chalmers och jag skulle gärna gjort det igen. Martin våran handledare sa att det vi gjorde var det bästa som gjorts detta året, då kände jag att vi hade lyckats arbetet. Idag när det var sista dagen så hade vi lite rast när vi hade lämnat alla papper så då åkte vi och köpte glass vid sockertoppen, det var gött och svalkande när det var så varmt. Vi avlutade dagen med att käka lunch med Martin och Pontus. Innan vi åkte hem så frågade Pontus om vi ville ha chiptävling med honom och det kunde man ju inte tacka nej till. Han vann överlägset eftersom han har varit golfproffs och spelat på touren. Jag lyckades ta några poäng så jag var nöjd med min insats. /Philip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar