torsdag 16 maj 2013

Adam på Burger King

Jag jobbar på Burger king i delsjömotet som ägs av en man vid namn Jörgen som kommer in då och då. Han som tar hand om just denna Burger king heter coffe han är snäll. De Jobbar typ 10 st där men alla är här olika dagar och mitt jobb är att hjälpa till om någon behöver det så ropar dem på mig. Mellan 12-14 är det lunch rush då får jag vara ute i matsalen och "Hosta" det betyder att jag ska alltid vara ute i matsalen och göra rent bord och plocka bort brickor med skräp samt byta soppsäckar om det behövs. Efter lunch rasten får jag träna på att tillverka hamburgare, de måste gå fort och man måste veta villa pålägg varje hamburgare ska ha. Innan lunch rushen förbreder man prep. Alltså typ grönsaker och sånt man kommer behöva under dagen. Jag brukar skära tomater och splittra lök. På Burger king är det väldigt viktigt med hygien så man måste tvätta händerna på ett speciellt sätt och väldigt ofta. Jag hade förmodligen helst inte sommar jobbat här för det är långa dagar och mycket jobb men lite betalt. Coffe och den andra Coffe är utbildade i ekonomi för dem sitter alltid och skriver massa nummer hur mycket dem har förlorat på waste och sånt. Waste har jag fått räkna, då räknar man allt man vart tvungen att slänga pga att det gått ut eller om en hamburgare går sönder. Annars behöver man nog ingen direkt utbildning för man skär egentligen bara grönsaker eller stå i kassan så man behöver bara kunna alla maskiner.
Det är typ lika många tjejer som killar där och dem har samma uppgifter så det är ingen skillnad. /Adam Bergholtz




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar