söndag 12 maj 2013

Prao på Willys


Första dagen på willys i Landvetter nu.
Jag fick besked om att jag kunde vara hos dem vid 09.00 på morgonen bara för att ta det lite lugnt första dagen. Jag var där klockan 08 för jag tyckte det var lika bra att vara i tid från början.
Så fort jag kom in gick jag till kassan och frågade vart jag skulle gå för att hitta Maria (min handledare).
När jag hade hittat henne sa hon att jag skulle hjälpa henne att packa upp frysta varor och lägga dem i frysarna. Efter det skulle jag lyfta upp en massa sylt, majs burkar och annat i hyllorna. Hon sa aldrig hur min tid hos dem skulle se ut utan hon gav mig uppgifter för dagen bara. Under dagen fick jag ta 1 timma ledigt som jag kunde dela upp själv
Nästan alla förutom Maria och en annan kille som hette Johan verkade vara sura och typ arga eller något, vilket var tråkigt. Det visade sig att Johan spelade samma spel som jag. Han verkade vara timanställd då han hade ett annat jobb också.
När en kompis kom så pratade jag med han i 2 minuter men då blev dem typ sura, det kanske är för att det är måndag ingen aning faktiskt.
Man fick en skjorta som var röd och som det står Willys på som man skulle ha på sig när man jobbade och killarna/tjejerna fick varsitt omklädnings rum. Det är mest tjejer som arbetar där.
Jag skulle nog aldrig kunna tänka mig att arbeta där i framtiden för man skulle nog få väldigt ont i ryggen eftersom man bär väldigt mycket varje dag, sedan var det är inte så många trevliga som jobbar där och att kunderna verkar arga när man inte visste var varorna fanns.
Detta är min första dag men jag hoppas att fortsättningen kommer bli bättre och att anställda och kunder kommer vara lite gladare. Vem vet då kanske jag kan överväga det som extra jobb på sommaren. /Carl 8A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar