söndag 19 maj 2013

Eriks praktik på Härryda kommuns IT-funktion

Jag har prao på Härryda kommuns kommunhus it-funktionen
Jag har inte haft några fast arbetes uppgifter. Jag har var ut mycket men en av konsulterna och gjort så att säga fältarbete annars har jag blåst och install dator. Jag har packa upp varor som t.ex ram minne och dator-tryckluft och nätverks koppling m.m. För att arbeta på Härryda kommun behöver du 3 årig gummaisie studier med inriktning teknik/system hantering.
På IT-funktionen finns det 15 anställda plus två konsulter varav två respektive en är kvinnor och resten män. Jag skulle kunna tänka att jobba här båda nu och i framtiden för att jag tycker om mina kolegor och mina arbetes-uppgifter. Jag tycker att det är ett intressant att jobba med så stora system plus bra tider och helt okej lön. På frågor svarade driftschefen” vi försöker att få in mer kvinnor men det är svårt för att det finns inte så många i den här branschen, Jag har en 3årig gumnaisie utbildning, om jag skulle valt yrke idag skulle jag nog val att bli kok, vi har en burget utbildning varje år får vi x antal kronor som vill kan gå kurser för, Jag är väldigt nöjd med min arbetsmiljö och jag trivs jätte bra med mina kolegor, efter som jag jobbare på en kommun så får jag mindre i lön än vad jag kunder fått än vad jag kunde fått om jag jobbade för ett privat förtag så nej jag är inget nöjd med min lön för det ska man aldrig vara ; ), jag tycker att arbetstiderna funkar bra det är flexible efter som vi arbeta x antal timma om år så kan vi komma tidigare och tidigare, jag tyckare att min chef är helt okej. Jag fick tag i min prao plast via min farfar och jag tycker att det jag har gjort har rätt lätt. Jag har trivs med mina arbetsuppgifter jag tyckare att det har varit spännande att varit löst problem. Min är grymt trevliga och har bra humor så det är att tid en bra stämning i lokalen. Jag skulle vill tips om att det om värkar tråkiga kan var rikt kul och tärt om. /Erik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar