måndag 20 maj 2013

Emma på Tátch

Jag praktiserade på Tátch (Jeans speciallisten) på Kristinelundsgatan inne vid Heden i Göteborg. Det är en ganska liten affär med kläder, jackor, skor, smycken mm. Dom har märken som Odd Molly, Desigual, Lee, Culture, Esprit, Street One och många fler.
Det finns 3 olika butiker i Göteborg och dom ligger på Kungsgatan, Frölunda torg och då Kristinelundsgatan. Tátch är ett familjeföretag som har funnits i över 30 år. Det är känt för att ha en duktig och serviceinriktad personal. Och det håller jag med om.
Deras kunder är medvetna och aktiva kvinnor och män, fokus ligger på kvinnan och mannen som vill se rätt ut på både jobbet, fritiden och mer festligt. Jag skulle kunna tänka mig att kläderna är mer för äldre, än för tonåringar. Kanske runt 20-45 år.
På deras hem sida kan man läsa om t.ex. ”Tips & råd” om hur man ska ta hand om sina kläder, beroende vilket material det är. Och om fläckar som man kan få på kläderna och hur man kan behandla dem. Och jag tycker det är väldigt bra att dom ger ut tips och sådant, för det visar att dom bryr sig och engagerar sig och kundernas och klädernas bästa.
Tátch styr och planerar sitt sortiment väldigt noggrant och har stort samarbete med många stora leverantörer, det gör att dom alltid har möjlighet att köpa in nya, aktuella kläder varje säsong. Det kommer alltså in nyheter varje vecka.
En del i utvecklingen i personalens säljförmåga och servicenivån är Tátchs egna säljutbildningar som ges ut till säljare och butikschefer. En annan viktig del för att butikerna håller en tillfredsställande kvalité är återkommande butiksundersökningar.
När jag för första gången kom in till Tátch och skulle presentera mig, innan jag hade börjat praoa där. Så var min handledare som skulle vara mest med mig under dessa dagar väldigt snäll och verkade väldigt glad för att jag skulle vara där. Jag kände mig väldigt välkommen. Och det var ju jätte bra, då blev jag bara ännu mer taggad för att vara där. Så det tycker jag visar att dom har väldigt bra service och trevlig personal, som är en av de viktigaste grejerna i en butik. Enligt mig. /Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar