måndag 20 maj 2013

Kajsa på Da Matteo

Jag praoade på ett cafe som heter Da Matteo. Det ligger i Victoriapassagen i Göteborg. Kaféet är ganska litet, mysigt och har en fin uteplats där man kan sitta. Det gör att kaféet är väldigt populärt på varma och soliga dagar. Dom brygger sitt egna kaffe, så det är många som kommer dit för att dricka det.
Mina arbetsuppgifter blev roligare och roligare desto längre jag hade jobbat där. Jag plockade in disk från borden och ställde in i diskmaskinen. Sedan plockade jag upp allting och ställde alting på sin plats. Jag fyllde på vattnet hela tiden och såg till att alla flaskor var fulla. Eftersom att kedjan hade 4 olika kaféer i Göteborg så fick jag gå lite ärenden och hämta mackor och lämna juice och sådant. Dem sista dagarna fick jag göra hälsodrycker vilket är ungefär samma sak som smoothie. Första gången gjorde jag det tillsammans med en men de två sista gångerna fick jag göra det helt själv. Det var kul. Jag fick även gå ut med mackor som folk hade beställt och göra kaffe och caffe-latte. Jag har fått göra ganska mycket saker ändå.
De som jobbade där hade ingen speciell utbildning förutom gymnasiet och baristautbildning inom jobbet.
Det var ingen könsfördelning alls på utan alla gjorde ungefär samma saker.
Jag skulle kunna tänka mig att jobba på företaget för en kortare tid högst ett halvår. För detta är inget jag skulle vilja jobba med på riktigt utan iså fall ett litet tag. Som tillexempel sommarjobb. Men det var inte så jobbigt att arbeta där och det var ganska bra tider eftersom att alla jobbade i skift./Kajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar