tisdag 21 maj 2013

Filip på O´Learys



Jag praktiserade på O´learys på Avenyn. Jag tycker att dom flesta grejorna var roliga att utföra men en del inte. Jag jobbade som servitris med två ca 35-åringar som hette Sosso och Linda. Det var riktigt rolig att jobba med dom för att dom var snälla och dom tyckte att jag gjorde ett väldigt bra arbete.
O´learys är en restaurang som grundades 1988 av Jonas Reinholdsson. Restaurangen finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Tyskland och i Singapore. O´learys är en sportrestaurang som man kan gå till och titta på matcher/tävlingar. Konceptet är Amerikans sportbar och temat är grön interiör, planscher av idolbilder, hockeyklubbor, golfklubbor, baseball hanskar+bollar, kepsar, hjälmar mm. Det är ca 30 som är anställda i restaurangen på Avenyn.
Det jag har fått göra är servera och duka av, diska, städa i källaren, hälla upp dricka, poppa popcorn, bära kartonger med mat och vin och torka bord.
Man behöver ingen utbildning för att jobba som servitris sa min medarbetare Sosso. Servitris är ett jobb man kan få om man inte läser vidare.
Jag kommer att jobba extra och sommarjobba för min handledare Tomas gav mig mycket beröm och frågade om jag ville jobba extra. Jag får jobba när jag vill och känner för det. Jag skulle inte vilja jobba med detta resten av livet för det är väldigt intensivt och man måste ibland jobba natt. I helheten är jag väldigt nöjd med det jag har presterat för det lönade ju sig i slutendan. Jag har lärt väldigt mycket. /Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar