söndag 12 maj 2013

PRAO




Hej!
Jag har praktiserat på en arkitektfirma/byrå, hur man nu säger. Det jag fått göra är att jag fått bygga berg av kartong. De som jobbar på firman/byrån är med i ett projekt som heter "Hemma på vår gata". Det går ut på att sju olika arkitektfirmor fått jobba med varsin klass mellan 1 och 6. Barnen i dessa klasser skulle sedan skissa vad de ville ha på sin gata hemma. Nu ska arkitekterna försöka göra varsin modell av de deras klasser sa att de ville ha på gatan, och det är här jag kommer in. Den här firman fick en plats i Göteborg med ett stort berg i, så det måste ju vara med i modellen. Så det har jag tillverkat tillsammans med en tjej som jobbar där. Men jag har också designat mitt eget drömhus (skisserna är på bilden). Jag fick välja precis allt som skulle vara därtill, om skulle det ligga på stranden, i stan, ha en våning eller fem våningar etc. Det har varit hur roligt som helst!
 Första dagen var det lite ljud utanför eftersom någon fixade något med en grind, men igår och idag var det tyst, mer än bilarna som körde. De låter inte så mycket eftersom firman ligger i Göteborg men vid alla gränder och så. Därför hör man bilarna lite på långt håll. Det var väldigt varmt där, och ännu varmare blev det idag när det regnade för fönstren inte kunde ju inte vara öppna som vanlig. Luft går det i alla fall ingen nöd på. Ett plus till var att man kunde höja och sänka skrivborden, vilket man också ser på bilden. Det fanns några bra kontorsstolar men de användes inte så mycket. De som arbetade där stod mest upp och jobbade. Men det fanns höga pallar om man ville ha det istället. / Elvine







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar