onsdag 8 maj 2013

PRAO


Jag praktiserar på en livsmedels affär som heter Coop. Det är en detaljhandel. Det finns i Sverige, Norge och Danmark. 
Mina arbetsuppgifter har varit att packa upp varor i buktiken. 
De utbildningar som anställda har är bl.a kassörutbildning, Affärsområdeschefs utbildning och affärsutbildning, några fler vet jag inte. Jag tror inte man behöver en speciell utbildning för att jobba på Coop, men är inte helt säker.
Könsfördelningen är ganska lik, det finns både män och kvinnor som jobbar på förtaget. 
Jag skulle inte kunna tänka mig jobba här i framtiden, arbetet är för krävande för mig, och jag kommer inte klara av att packa varor varje dag. Sen är det inget arbete jag tycker är super kul, men allt är inte kul, men vill ändå ha ett jobb jag tycker är lite kul. Dessutom så kommer jag inte klara av att bära saker hit och dit, för hur man än bär, så kommer musklerna bli dåliga till slut. Visst det finns ju olika saker att göra, sitta i kassa, vara chef osv. Men är inte så intresserad av dem. / Ellen 8A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar