fredag 17 maj 2013

Antons praktik på McDonalds


Jag praktiserar på McDonalds. Det är ett bland världens kändaste företag. McDonalds säljer bara snabbmat och är den största snabbmatsrestaurangen i världen. De säljer hamburgare, sallader, kyckling, pommes, tacos och lite annat, dom har ett stort utbud med andra ord. McDonalds har serverat frukost länge men nu har de gjort en mycket bättre fruktost (enligt mig).
Mina arbetsuppgifter är att göra bassalladen, plocka upp varor, städa, plocka brickor, tvätta fönster, tvätta väggar, tvätta bordsben, fylla på ketchup, salt, sugrör mm. om det har tagit slut och diska brickor. Det är ganska ansträngande saker att göra för allt väger mycket och det är en lång bit att bära sakerna. Det jobbigaste är nog att diska brickorna för man måste lyfta många åt gången och dom väger ganska mycket.
Dom som jobbar där behöver ingen utbildning utan man får internutbildning (man får lära sig efter hand på jobbet) på McDonalds.
Könsfördelningen är ganska jämn. Det är lite mer killar som jobbar där, men det kanske bara är 2-4 st. Jag tycker att det är bra att den är så pass jämn som den är för det är ett jobb som alla kan klara av.
Jag skulle kunna sommarjobba på McDonalds eller jobba där när man är runt 20, undertiden jag ska plugga. När jag blir äldre vill jag bli pilot så jag skulle inte kunna tänka mig att jobba på donken då.
// Anton Bornlid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar