tisdag 7 maj 2013

Första PRAO inlägget



Idag har jag börjat att praktisera på Coop forum i Mölnlycke. Jag tycker det är kul att få komma ifrån skolan och göra något annat. Det har varigt ganska ovant men kul. Det är en bra arbetsmiljö. Det fans vagnar att lägga kartonger på och korgar, man fick även handskar och en fickkniv eftersom vi öppnar varor från plast och kartong. Så långt jag har fått se och använda. Jag har fått lyfta och bära, packa upp, sortera skräp, som plast och kartong som man packar upp varor ifrån. Det är lite kyligt vid frysdiskarna men annars tycker jag det är lagom värme i affären. Man svettades inte eller frös. Det finns även bra ljus så man såg bra. På vissa ställen kunde ljuset vara lite för stark men på andra lagom starkt. Något jag tyckte var kul och intressant var att få se hur man gör, som när man fyller på med varor, ska det datumet som går ut först vara längst fram. Och de varor som datumet har gått ut på, "checkar man ut" skulle man kunna säga. Man skannrar då varorna som har gått ut. Sedan kommer det någon och hämtar dom. (Fick inte veta så mycket om den delen.) Man skannrar de för att man ska veta vad som har gått ut och hur många av varje sort osv. Annars tyckte jag det var kul att hjälpa folk som undrar var en specifik vara ligger. /Ellen 8A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar