tisdag 21 maj 2013

Carls PRAO


Willys är en butik som säljer livsmedel.
Det har funnits i över 30 år.
Jag tror inte att jag skulle vilja jobba där för kunderna blir faktiskt ganska arga om man inte vet var varorna finns.
Man behöver läsa handel och varuflöde.
Det fanns stora vagnar som var väldigt svåra att styra genom alla små gångar.
Det finns väldigt många olika varor så det är svårt att hitta allt.
När jag hade hittat henne sa hon att jag skulle hjälpa henne att packa upp frysta varor och lägga dem i frysarna. Efter det skulle jag lyfta upp en massa sylt, majs burkar och annat i hyllorna. Det här har jag gjort varje dag.
Under en dag får jag ta 1 timma ledigt som jag kunde dela upp själv.
Nästan alla förutom Maria och en annan kille som hette Johan verkade vara sura och typ arga eller något, vilket var tråkigt.När en kompis kom så pratade jag med han i 2 minuter men då blev dem typ sura. Man fick en skjorta som var röd och som det står Willys på som man skulle ha på sig när man jobbade och killarna/tjejerna fick var sitt omklädningsrum. Det är mest tjejer som arbetar där.
Det var ganska skönt att sluta för nu är man ganska trött efter allt lyftande.
Det var väldigt kul att jobba där för man kunde jobba med lite vad man känner för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar