torsdag 16 maj 2013

Kalles PRAO


Jag jobbar på miljonlotteriets lager i Mölnlycke. Hela företaget ligger i Mölnlycke så det är inte bara deras lager. Arbets dagarna är 7:30-16:15 (fredagar 7:30-15:00). På arbetsdagarna så jobbar jag mest med Robban och Christoffer och det vi gör är att packa vinsterna som folk har vunnit på lotteriet, det funkar så här:
man får ett antal lappar(med vinnarens namn och stad på typ) om vi säger att det finns 10 lappar och lappen heter el550 så ska man hämta 10 stycken el500 på lagret, sen packar man ner den på olika sett som varierar på hur artikeln ser ut och hur stor den är. 
Utbildningen varierar på vart man jobbar inom företaget, men på lagret så behöver man inte någon särskild utbildning. 
Det är på ett ungefär lika många killar som tjejer som jobbar på företaget men på lagret är det två tjejer och fem killar.
Detta är ett företag jag skulle kunna tänka mig jobba på som ett sommar jobb eller några år in i tjugo års åldern för att tjäna lite extra pengar men jag tror inte detta jobbet håller om man blir äldre och skaffar familj./ Kalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar