fredag 15 november 2013

GOTHIA TOWERS STUDIEBESÖK

Vi intervjuade kavlitetsansvarig Charlotte Hagström på Gothia Towers.

Vad tänker ni på när ni anställer folk?
-Man måste ha erfarenheter t.ex. rest, kunna bra engelska och vara ambitiös och intresserad av yrket. Man ska tycka om sitt jobb!

Vad har du för utbildning?
-Jag gick en tvåårig utbildning, hotell och reception. Jag har jobbat sammanlagt 15 år här, 6 år på hotellet och 9 år på mässan.

Vilka yrkesgrupper jobbar här?
-Receptionister
-Vaktmästare
-Växel
-Bokningspersonal
-Restaurang, disk och kök
-Hotell städ

Hur många jobbar i receptionen?
-30 personer

Vilka bor hos er? Affär/privat?
-Affärsmän bor oftast hos oss på vardagar, privatpersoner på helger då det är fullbokat. På sommaren har vi många turistgäster, därför kan vi sänka priset under sommaren.

Beskriv en dag på ditt jobb.
-Jag kollar mejl på morgonen innan jag tittar in på frukosten, sedan går jag på möten.

FAKTA OM HOTELLET

*Hotellet är tredje störst i Norden
*31 våningar
*7 restauranger
*Hotellet har 4 stjärnor
*År 1984 beslutades det att Gothia Towers skulle byggas


Bella,Sally,Amanda,Moa och Sara 9B




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar