söndag 25 maj 2014

9AB Droger

Den här veckan ska vi arbeta med droger.

1. Ni ska se tre filmer som finns på umo.se och på beta.sli.se. När ni sett en film ska ni diskutera filmen i er lärgrupp. Frågorna står under de olika filmerna.

HÄR kan ni se filmen, "Farligaste drogen".

Det här visste jag redan…
De här 3 sakerna var nytt för mig….
Vilken drog är farligast? Resonera utifrån individen och samhällets perspektiv.
Jag tycker…..


HÄR kan ni se filmen, "Nätdroger".

Det här visste jag redan…
De här 3 sakerna var nytt för mig….
Varför provar man nätdroger?
Jag tycker….


HÄR kan ni se filmen, "Hög".

Det här visste jag redan…
De här 3 sakerna var nytt för mig….
Vad skulle du göra om du visste att en klasskompis eller någon du känner använde cannabis?
Jag tycker…


2. Ni ska läsa om narkotika på umo.se

HÄR är texten ni ska läsa.


3. Nu ska du lära dig mer om droger och samhället. På drugsmart.com finns en sida som handlar om just detta.




LÄS om: Droger och samhället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar